Dag 19 vertrek Yangshuo-Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Fam. Huizing - WaarBenJij.nu Dag 19 vertrek Yangshuo-Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Fam. Huizing - WaarBenJij.nu

Dag 19 vertrek Yangshuo-Beijing

Door: Mirjam en Chen

Blijf op de hoogte en volg Fam.

12 Augustus 2013 | China, Peking

Gistermorgen was het alweer onze laatste morgen in Yangshuo. Onze gids kwam ons met de taxi om 11.30 uur ophalen zodat we op tijd op het vliegveld in Guiling zouden zijn. Onze vlucht was gepland om 15.00 uur. We waren keurig op tijd. Om half 3 verscheen er op een scherm dat de vlucht naar Beijing vertraging had, dit kwam in eerst instantie omdat er te veel vliegverkeer was op het vliegveld in Beijing. Paar uur later hoorde wij dat er in Beijing zwaar onweer was met hele harde windstoten, het vliegveld in Beijing was gesloten. Alles werd in het chinees omgeroepen met af en toe een beetje engels er achter aan. We hadden inmiddels een chinees meisje ontmoet die ons de berichten vertaalde, wij bleven dus ook maar bij haar in de buurt samen met twee spaanse jongens en een belgisch echtpaar. Want wij waren de enige europeanen op deze vlucht. Om 19.30 uur riepen ze om dat we allemaal in de bus moesten stappen en dat we naar een hotel werden gebracht om te overnachten. Wij hebben telefoonnummers uitgewisseld met de andere europeanen en het chinese meisje zodat we elkaar op de hoogte konden houden. Toen we bij het hotel aankwamen hoorde we de chinezen enthousiast worden over het hotel. Op dat moment kregen we bericht dat we terug moesten naar het vliegveld, dit was weer drie kwartier terug rijden. Weer op het vliegveld aangekomen hadden we inmiddels leuke contacten gemaakt met chinese mensen, zonder dat wij chinees spreken en zij geen engels hadden we toch nog hele leuke gesprekken. Uiteindelijk vertrokken we om 00.15 uur. Met enige turbelentie kwamen we aan in Beijing en om 4.00 uur waren we in ons hotel. Het was een dag van lang wachten.... maar niet ongezellig!

• 12 Augustus 2013 - 10:45

Annelies:

Hallo reizigers,

Wat jammer dat er vertragingen waren, maar weer heel speciaal wat je zo allemaal extra meemaakt met de plaatselijke bevolking van China, zeer zeker voor de kinderen!!
    Dat had je anders niet gehad, maar die turbulentie (ook wel bang Mirjam??) niets voor mij.
    Ja dan gaat het alweer richting huis, hoe snel gaat het allemaal, onvoorstelbaar!!!
    Wij wensen jullie nog een hele fijne dag (en??) en voor de thuisreis vast een heel goede reis en een
    behouden aankomst!!
    Liefs familie Dalhoeven.