Dag 18 Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Fam. Huizing - WaarBenJij.nu Dag 18 Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Fam. Huizing - WaarBenJij.nu

Dag 18 Yangshuo

Door: Chen

Blijf op de hoogte en volg Fam.

10 Augustus 2013 | China, Yangshuo

Vandaag bamboe raften! Fietsen gehuurd en we gaan richting de Dragon bridge. Omdat papa nogal van avontuur houd zijn we een zeer touristische route gegaan wat uiteindelijk een barre tocht werd, haha. Papa was er zeker van dat wij op de goede weg fietsten maar wij hadden onze twijfels. Nadat wij veel voorbijgangers hadden gevraagd of zij de weg wisten naar het bamboeraften, zijn we na ruim twee uur aangekomen bij het begin. Wat was het warm ! POapa had toch gelijk want we zijn bijna in een keer goed gefietst! Bij het bamboeraften aangekomen hadden we twee vlotjes geregeld en onze fietsten zouden naar het eindstation gebracht worden met een auto. Als eerst hadden we water gekocht want we hadden heel erg dorst. Daarna zijn we op de vlotjes gegaan. Ik bij mama en Lin bij papa. De rit zou ongeveer 2 uur duren. Een keer op het water konden we heerlijk uitrusten, af en toe moesten we van een stuw af, dat was altijd afwachten of dat in een keer goed ging. Bij die van ons moest de roeier zelf vaak nog even een handje meeduwen. Ongeveer op de helft van de tocht hebben Lin en ik van bootje gewisseld. Mama vond het nog een beetje eng als ik voor op het bootje ging zitten en papa had er geen problemen mee. Op het water was het ook een stukje frisser, heerlijk was dat. Op een gegeven moment zei de roeier van ons bootje dat ik in het water mocht zwemmen, dat liet ik me geen twee keer zeggen ! Dit water was lekker warm. Na de 2 uurtjes stonden we weer op land. Mama moest haar band nog even laten plakken want die was op de heenweg geknapt. Nadat dit klaar was gingen we op de fiets terug. We waren even bang dat het weer heel ver fietsen was maar dat was niet zo. We waren al snel weer terug bij ons guesthouse. Net hebben we weer heerlijk gegeten en vanavond gaan wij met de taxi naar het dorpje waar een lichtshow word gegeven aan de Li-river. Deze regisseur is dezelfde als die de lichtshow bij de opening van de Olympische Spelen in Beijing heeft geregisseerd. De foto's volgen nog...

• 10 Augustus 2013 - 15:05

Annelies:

Hallo familie,
    Wat een mooi dagje weer, heerlijk op zo'n vlotje en even een frisse duik in het water bij die hitte.
    Vanavond flink genieten bij een vast en zeker prachtige lichtshow!!!
    Heel veel plezier samen!! Het er nog een paar daagjes goed van nemen!!
    Liefs familie Dalhoeven.

• 10 Augustus 2013 - 20:53

Ben En Marian:

Hallo familie,

Zo te lezen hebben jullie wel lol. Eddy ,mannen kunnen toch heel goed de juiste routes plannen!!!
    Neem 'n lekkere duik als verfrissing.

Groetjes ben en marian

• 10 Augustus 2013 - 23:31

Jose:

Mannen weten altijd de weg die korter is........( meestal blijkt dit toch niet zo te zijn,heel herkenbaar)
    Gelukkig voor jullie had Eddy een keer gelijk.
    Geniet de laatste dagen nog van jullie fantastische reis.

Liefs Arjen en Jose

• 11 Augustus 2013 - 16:04

Anne-Martine:

Wat klinkt het heerlijk allemaal, en de foto's van gisteren zien er echt prachtig uit! Geniet van de laatste dagen daar en zodra jullie weer terug zijn, komen we graag langs voor meer verhalen en foto's.

Liefs, Anne-Martine

• 11 Augustus 2013 - 19:54

Harry En Marion:

Hallo familie,

Wat hebben jullie genoten van de fantastische reis naar china!!!
    De reisverslagen waren elke keer weer zo bijzonder, en soms ook erg emotioneel.
    Jullie hebben veel meegemaakt, maar zo speciaal om alles van dichtbij te zien,
    En te beleven hoe daar het leven is!
    In ëën woord overweldigend!!!
    Geniet er nog even van samen!
    En we wensen jullie vast een hele fijne reis terug naar nederland!

Liefs harry en marion.

• 11 Augustus 2013 - 22:42

Jan En Ina:

Lieve familie,
    Het was indrukwekkend en onroerend om jullie verslagen iedere dag te lezen.
    Wat hebben jullie vele mooie momenten gehad, veel meegemaakt en veel gezien.
    Geniet de laatste dagen nog en een goede reis terug naar Wierden.
    Liefs Jan en Ina.